יום ראשון, 7 ביולי 2013

הכירי את עצמך.

האם אי פעם ניכנסת למסעדה וביקשת את המנה הכי טעימה? האם אי פעם ניכנסת לכל חנות שמחזיקה בשמים וביקשת את הבושם הכי נעים?
גם אם כן, איזו תשובה קיבלת?

הייתי רוצה לכתוב כמה מילים ברמה הכללית על כל עניין התאמת/ מציאת מוצרי איפור/ טיפוח.
אני מקבלת הרבה שאלות ועושה הרבה ייעוצים בכל מה שנוגע להתאמת מוצרים ללקוחות/ כל מי שמבקש בעצם ונתקלת לא פעם בשאלות כמו, איזה מייק אפ הכי טוב, איזו צללית תתאים לי ליום יום, ואיזה אודם הכי הולך עכשיו.
השוק היום מוצף במוצרי איפור וטיפוח וכל הזמן גדל ומתפתח. העולם הזה הוא אין סופי ואפשר לדבר עליו מהבוקר עד הלילה. אבל, לא כל המוצרים מתאימים לכולם.
כשמישהי שואלת אותי על איזה מייק אפ הכי טוב, סביר להניח שהתשובה שתקבל ממני היא שאלה בחזרה וכאן אני ניכנסת למושג של " הכירי את עצמך".

כשאת נכנסת לחנות בלי לדעת מה את רוצה יכולים לקרות מספר סיטואציות
1- את מסתובבת בחנות, לא מוצאת עיניין בכלום, מתבעסת ויוצאת.
2- את מתפתה למוצרים שאת אולי לא באמת צריכה או לא מתאימים לצרכים שלך. ( הבאסה מגיעה אחרי כן, בבית, או בקבלת פירוט האשראי ).
3- את מוצאת אחלה מוצרים חדשים או ישנים ששכחת שאת צריכה/ רוצה, או מגלה מוצרים חדשים על המדפים לפעם הבאה/ מוצאת מבצע שווה שחבל לפספס.
יוצא שהסיכוי שתצאי מרוצה די מצטמצם לבערך 33%.

עכשיו שלא תביני לא נכון, זה לא שאני אומרת שאם לא ניגמר לך השמפו או הקונסילר אל תלכי לשום חנות, אל תסתובבי בקניון או בשוק ואל תחפשי מבצעים. זו ממש לא הכוונה שלי. מה שאני מנסה להעביר בפוסט הזה הוא שכשהולכים לשופינג ממוקדים הקניה לעיתים קרובות יותר תהיי איכותית ואת בהחלט תשתמשי ותהני ממה שרכשת. בערך כמו ללכת לסופר עם רשימה או בלי ויותר גרוע בלי רשימה ורעבים!

אני אתמקד הפעם במה שאני מבינה בו קצת יותר וזה תחום היופי- איפור וטיפוח.
רבות הנשים שנכנסות לחנות ואומרות למאפרת/ מוכרת/ דיילת שלום, איזה מייק אפ הכי טוב יש לך? או אני רוצה מייק אפ מה את מציעה לי ( או כל מוצר אחר ) והתשובה מתחלקת לשתי קבוצות.
1- הנה X זה המייק אפ הכי טוב.
2- תשובה כשאלה.

לפי האופציה הראשונה, ( שבדרך כלל מגיעה מאנשים שלא באמת מכירים את המוצרים/ את מהות העבודה בתחום היופי ) מתן המוצר ישירות בלי שום שאלות התעניינות היא שיטת התאמה לקויה שהרי מה שיפה/ טוב/ מתאים לצרכים שלי לא בהכרח יתאים למישהי אחרת. ( לרב נמצא את השיטה הזאת במקומות לא מקצועיים, כשיוצא מוצר חדש ומחפשים ל"דחוף" אותו )
לעומת זאת, כשכן יש התעניינות מצד מי שמטפלת בך ובצורך שלך , ההתאמה תהיי יותר מדוייקת ונכונה.

הפוסט בעצם נועד לעודד אותך להכיר את עצמך. את הצרכים שלך, את מה שתמאים לך ולא מה " הולך". 
דוגמה:
יצא מייק אפ חדש. הפרסומת מהללת ( וואלה? ) והדוגמנית ניראת כמו חלום. 
 אבל המייק אפ מועשר בלחות ולך יש עור שמנוני. עדיין תקני אותו?
בוודאי שלא ( אלא אם כן את אוהבת את המראה המבריק והלחותי )

כל אחת מכירה פחות או יותר את סוג העור שלה אבל זה לא מספיק. חשוב שתדעי פחות או יותר איזה גימור את מעדיפה ואת רצת הכיסוי.
* גימור הכוונה הניראות של החומר על הפנים, שפתיים לחיים וכו.
למשל במייקאפ יש גימור מאט- ללא כל הברקה, גימור טבעי- ניראות המייקאפ בדיוק כמו עור חשוף, גימור סאטן- בין מאט ללחותי, וגימור מואר- הברקה לחותית מסויימת בדרך כלל יותר ממראה טיבעי.
אני למשל, אוהבת את המיק אפ שלי עם כיסוי מלא ככל האפשר, מאט טבעי ועמיד במקסימום. כשאני יודעת מה אני אוהבת ומעדיפה, אוטומטית 80 אחוז מהאפשרויות שלי יורדות מהפרק, והסיכוי שלי לקנות את המייקאפ שאני באמת מחפשת יותר גבוה.

בדרך כלל, בעלות עור שמנוני יעדיפו את המראה המאט וההפך, בעלות עור יבש יעדיפו מראה כמה שיותר לחותי. אבל אין חוקים, הכל עניין של העדפה אישית.

ליפסטיקים- גם כאן יש את עניין הגימור ורמת הלחות בליפסטיק.
בדרך כלל, ליפסטיק עם יותר לחות יהיה פחות עמיד, וליפסטיקי מאט, יהיו עמידים יותר.
אני למשל מעדיפה ליפסטיקים בגימור מאט או סאטן. שפתונים לחותיים לא כוס התה שלי בד"כ.

חוץ מאיפור יש היום מוצר שדי מהר נכנס לשגרת האיפור של רובנו- הפריימר. גם כאן יש הרבה סוגים של פריימרים, לכל סוג עור ולכל מטרה. למשל, ספיחת שומן, החלקת הטקסטורה של העור לפני המייק אפ, מתן בוסט של לחות, מילוי קמטוטים, חטטים וכו. חשוב לעשות בדיקה יסודית לפני שהולכים לרכוש פריימר ואם אפשר לנסות אותו בדוגמית לפני שרוכשים אותו. כמו כל מוצר בעצם.

טיפוח. העיקרון הוא אותו עיקרון. חשוב שקרם הלחות שלך יתאים לסוג העור ואם יש לך צורך מיוחד כמו הבהרת כתמי פיגמנטציה, או מיצוק של העור חשוב שתתיעצי עם דיילת/ מאפרת/ קוסמטיקאית שמבינה בנושא ותתאים לך את חבילת הטיפוח המושלמת. לא היית רוצה שהלחות, המסכה, או הפילינג שלך "ישברו" לך את העור אלא יעבדו איתו ובשבילו.

עכשיו, נשים בתחילת דרכן באיפור וטיפוח ולא רק, לא יודעות מה בדיוק הן מחפשות, מתלבטות בין גימורים או לא סגורות לגבי קיטלוג סוג העור שלהן. (אגב יש גם סוג עור שהוא רגיל, לא נוטה לשום צד של שמנוני או יבש ).
אז שלא תהיה אי הבנה. זה יותר מבסדר ללכת גם בלי דעה מגובשת לגבי מה את רוצה ולנסות עד שתמצאי את שחשקה נפשך. מומלץ אפילו לראות סרטונים ביוטיוב כדי לקבל כיוון, יש פורומים ברשת שחברים שם מאפרים מקצועיים ואנשים מהתעשיה שתמיד זמינים ( כמוני למשל ) כך שתמיד יש את מי לשאול ועם מי להתייעץ.

מאחלת לכולנו קניות מצויינות לרוב, ושנדע להבחין בין הטוב למצויין(:

מקווה שהעברתי את המסר שרציתי בצורה נכונה, עיניינית  (ולא מחנכת ) ושירדתן לסוף דעתי.
מקווה שנהנתן, מחכה לתגובות והארות בנושא.
שלכן תמיד,
MISSBEAUTYLISHAS.


הפוסט נכתב בלשון נקבה מטעמי נוחות אך מיוחד לשני המינים (:













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה